10.GÜN: STRASBOURG – COLMAR (ALSACE WINE ROUTE) 563 KM

Sabah Paris’e ve bitmek bilmeyen yağmurlarına veda ederek artık dönüş yoluna geçiyoruz. Bugünkü hedefimiz Strasbourg ve Colmar. Yarın da artık uçağa binmek üzere Milano’da olacağız. Tatilin son günlerine yaklaştıkça içimizde hem planladığımız gezinin sorunsuz geçmesinden kaynaklanan mutluluk, hem de tatilin bitecek olmasından dolayı hafif bir hüzün vardı. Ama artık evimize ve en önemlisi oğlumuza kavuşmayı istiyorduk J
Bugün Alsace bölgesinde olacağımız için çok heyecanlıydım, çünkü evleri ve Şarap Yoluyla ünlü bu bölge, en çok merak ettiğim yerlerin başında geliyordu.
Sabah Paris’ten başlayan yolculuğumuza yaklaşık 4 saat sonra Strasbourg’da mola verdik. Avrupa’nın merkezi sayılabilecek bu diplomasi şehri, en çok düzeni ile göze çarpıyor. Temiz, sessiz, sakin ve oldukça kaliteli bir Avrupa şehri.. Ortasından nehir geçen bu şehrin evleri de görülmeye değer. Bisiklet kullanımı en üst seviyede.. Hayat burada kesinlikle çok yavaş, insanlar burada sessiz, sakin ve saygılı bir hayat sürüyorlar. Yolda yürürken nerdeyse parmak uçlarımda yürüyecektim, bu sessizliği bozmamak için..
Strasbourg’un görülmesi gereken en şirin bölgesi olan Le Petit Paris – yani Küçük Paris- sokaklarına dalıyoruz. Nehrin ara sokaklarında, harika görünümlü evler insanı bir masaldaymış gibi hissettiriyor.
Paris’ten beri hiçbirşey yemediğimiz için Strasbourg’da yemek yemeyi planladık ancak hiçbir restaurantın açık olmaması bizi çok şaşırttı. Normalde öğlenleri restaurantların kapalı olabileceğini okumuştum ama saat 18:00’di ve o saat açık restaurant olmaması çok garipti. Midemizi biraz daha bastırıp Colmar’da açık biryerler buluruz umuduyla Strasbourg’dan ayrıldık.
Bu güzel şehri geride bırakırken, daha güzelini görmek üzere Colmar’a doğru direksiyonu kırdık. Otelimizi Colmar’dan ayırtmıştım ve bu kasaba beni çok heyecanlandırıyordu. Kasabanın girişi tam bir hayalkırıklığıydı. Onlarda Outlet Mağazası bizi karşılamıştı. Yoksa burası hayalimdeki gibi değil mi diye üzülürken, daha şehrin merkezine girmediğimizi anladım. Merkeze vardıktan sonra ise derin bir “oh” çektim, çünkü pastadan evler orada, yanıbaşımdaydı J
Kasabanın girişindeki ABD’deki Özgürlük Heykeli’nin bir küçüğü dikkatimizi çekti. Daha sonra anlıyoruz ki, ABD’deki Özgürlük Heykeli’nin yapan kişi, Colmar doğumluymuş ve onun hatırasına o küçük heykeli dikmişler.
BİLGİ
Arabamızı parkedip otelimize yerleştikten sonra açık bir restaurant aradık ama yine bulamadık. Ne olduğunu anlamaya çalışırken sonunda açık bir yer bulup oturuyoruz. Çok güzel detayların olduğu bu restaurantı çok seviyoruz.
Yemeğin ardından sevimli evlerin arasında bu masalsı kasabayı gezmeye başladık. Cinque Terre’deki Riomaggiore kasabasında hissettiğim duygunun aynısını burada da hissediyordum: “Şu an kesinlikle olmak istediğim yerdeyim!”

Etraf o kadar sessiz, yollar o kadar tenha ki, birilerinin gelip bütün insanları toplayıp gittiğini falan düşündük. Sevimli evlerin arasında yürürken iç açıcı akordeon sesleri duymaya başladık. Sesin kaynağına doğru gittikçe, kasabanın meydanında bir eğlence, bir kutlama yapıldığını gördük. Yerel kıyafetler ve yerel oyunlar eşliğinde herkes birbiriyle dans ediyor, gülüyordu. Çok hoş bir otama denk gelmiştik. Ve ondan sonra anlıyoruz ki, bugün o bölgeye ait milli bir günmüş ve bugün heryerin kapalı olmasının sebebi buymuş meğer.
Kutlamaya ortak olup biz de şarkılar eşliğinde gösteriyi izledikten sonra otele gitmek üzere yürümeye başlıyoruz. Biraz ilerledikten sonra süper sevimli bir Irish Pub buluyoruz ve biralar eşliğinde günü uğurluyoruz.

OTEL:
BALLADINS COLMAR (55 EURO)
Merkezde, temiz, modern bir otel. Personel çok yardımsever. Wi-fi sadece ortak alanlarda var, odalarda yok.